2014. február 1., szombat

Torta sütés nélkül

Trüffeltorta sütés nélkül, innen.
A baráTomnak a héten volt a születésnapja, készítettem neki egy tortát. Nem kellett sütni, ezért kicsit többet kellett várni az első harapásra, de megérte. Annyira tömény csokis, hogy arra szó nincs :)

Ami kell az előkészületekhez: konyhamérleg, mérőpohár, edény-amiben megolvasztod a margarint, sütőpapír, tortaforma, csoki-olvasztáshoz és tejszínmelegítéshez edények, fakanalak.

Kekszes alap:
25 dkg darált keksz
12 dkg margarin

1 dl tej
10 dkg cukor
2 ek kakaó
 
Trüffel:
20 dkg tejcsoki 
1,5 dl tejszín

3 dkg margarin
(kép: saját)
A margarint, a tejet és a cukrot összeolvasztottam, azután hozzáadtam a darált kekszet és a kakaót, és masszává kevertem. Sütőpapírral kibélelt tortaforma aljába nyomkodtam úgy, hogy legyen pereme is, és betettem a hűtőbe, amíg a trüffelt elkészítettem. 

A csokit apró darabokra vágtam, és gőz fölött felolvasztottam a margarinnal és egy kevés vízzel (az eredeti recept külön írja, de én így szoktam). A meglangyosított tejszínt fokozatosan hozzákevertem. Meg kell várni, hogy szobahőmérsékletűre hűljön, azután mehet a kekszes rétegre. 

A recept szerint legalább 4 órára hűtőbe kell tenni, de a legjobb, ha egy éjszakát ott marad (biztos, ami biztos). 

(kép: saját)
Én is egy nappal a szülinap előtt csináltam meg. Kicsit izgultam, hogy a trüffel meg fog-e szilárdulni, de reggelre teljesen jó lett. Nagy volt az öröm :)

2 megjegyzés:

  1. Na, ez aztán a guszta torta! Remélem, lesz alkalmam elkészíteni a közeljövőben :-)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Örülök, hogy tetszik. Egy nap csak egy kis szeletet tudtam enni, anniyra csokis, de legalább nem fogy el azonnal :)

      Törlés

© 2013-2014 Sok jó kis helyen blog - Minden jog fenntartva. Üzemeltető: Blogger.

© Sok jó kis helyen, AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena