2014. április 20., vasárnap

Húsvéti dekor


Évek óta nem festettem tojást Húsvétra. Néhány hete rábukkantam egy cikkre a neten, és tudtam, ki kell próbálnom! Tényleg nagyon egyszerű, és a konyha sem hever romokban utána.
A berzselésről nem sokat tudtam ezelőtt. Hagyományos tojásfestési technikák közé tartozik, tulajdonképpen levélrátétes díszítés. Tegnap ki is próbáltam:



Azt szerettem volna, ha sokáig megmaradnak a tojások, ezért kifújtam őket. Tudom, tudom, merész ötlet volt :) , de ha már egyszer elkezdtem....
Ha ti is kifúj tojást szeretnétek, előtte döntsétek el, mit fogtok a sok tojásbelsővel kezdeni. 
Szóval a kifúráshoz hústűt használtam, de előtte smirglivel elvékonyítottam a tojáshéjat alul és felül is. Alul nagyobb lukat kell fúrni! Aztán jött a fújás. Néhány tojásnál már azt hittem, csak fehérje van... Végül 8 tojást fújtam ki, többet nem vállaltam :)



Eredetileg hagymahéjjal színezték a tojásokat, én viszont a kifújás után már nem akartam a hagyma pucolással is vesződni. A kertben kerestem pár különleges formájú levélkét, és szépen rásimítottam a tojásokra. Harisnyába csomagoltam őket jó szorosan, és erősebb madzaggal megkötöttem. A festékes vízben úszkáltak pár percet (nem merülnek, mert üresek), kanállal igyekeztem egyenletesen eloszlatni a festéket rajtuk. Tojástartóra tettem száradni a színes csomagokat, néhány óra múlva már ki is bonthattam őket.
Tádáá!
(ez lett a kedvencem)

Ti fogtok idén valami dekorációt készíteni?

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

© 2013-2014 Sok jó kis helyen blog - Minden jog fenntartva. Üzemeltető: Blogger.

© Sok jó kis helyen, AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena